Naar aanleiding van haar ervaring met talenonderwijs ontwikkelde zij, het op elk leerproces toepasbare MILS: Meer Inzicht in LeerStrategieën. MILS is dus een leerstrategieën onderzoek waarmee je inzage krijgt in de voor jou beste manier om informatie te verwerken en te onthouden. Als je dit weet kun je je persoonlijke en best werkende leerstrategieën vormgeven: je kunt makkelijker en sneller leren. Met meer plezier! Op dit moment promoveert spreker Marjolein van Bodegom bij de Universiteit van Maastricht op de vraag hoe tekstuele zelfbeoordeling vragenlijsten zich verhouden t.o.v multimediale vragenlijsten”. Marjolein onderzoekt hiermee mede de validatie van het MILS leerstrategie onderzoek en de betrouwbaarheid van MILS als instrument. Gun jezelf, je kind of leerling het gemak van weten hoe je leert!
- Een kennismakingsbijeenkomst over het MILS Leerstrategie onderzoek (duur: 1,5 uur) Deze bijeenkomst is goed in te zetten aan het begin van een visie en/of strategie sessie, heidagen, studiedagen, teamvergaderingen en masterclasses
- Een workshop voor het MILS Leerstrategie onderzoek (duur: 3 uur). Deze workshop is uitermate geschikt als nascholing, bijscholing, professionalisering, cursus of training alle deelnemers ontvangen hun MILS profiel. De aanwezige profielen vormen de basis van de workshop.
Ook mogelijkheden voor een online lezing/workshop
Online 1,5 uurs MILS lezing: MILS: Meer Inzicht in LeerStrategieën via Zoom mogelijk
tot 25 deelnemers. Resultaat lezing: inzicht in de zes dimensies van de MILS en veel breintips en studeertrucs om direct toe te passen.
Online 3 uurs MILS workshop: kan ook on-line met een
maximum van 6 deelnemers. Iedere deelnemer vult zelf online de MILS in. Resultaat workshop: Naast inzicht in de zes dimensies van de MILS en veel breintips en studeertrucs om direct toe te passen. Inzicht in je eigen leervoordeuren en inzicht in de grote verschillen die er tussen de deelnemers zijn.