Jos Ahlers begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot doctor in de Psychologie met het proefschrift “Similar Differences and Different Similarities” maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Daarnaast gaf hij gastcolleges aan de UvA, VU, Nyenrode en de Hogeschool van Amsterdam. Momenteel werkt hij als zelfstandig adviseur en houdt hij zich bezig met de ontwikkeling van ‘Collaborative Communities’.
Jos Ahlers schreef samen met René Boender het boek “Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie”. In het boek wordt beschreven hoe de gedigitaliseerde, ‘vernetwerkte’ jongeren van nu (geboren tussen 1995 en 2012) de wereld na 2025 gaan vormgeven. Ze zijn regelmatig samen op het podium te vinden met inspirerende lezingen over Generatie Z.
Jos Ahlers zijn presentaties zijn gebaseerd op zijn interesse in sociaal gedrag, maatschappelijke ontwikkelingen en de snelle technologische vooruitgang. De wereld zoals wij die kennen is aan het kantelen en dat vraagt nieuwe inzichten en nieuwe oplossingen. In tegenstelling tot veel van zijn generatiegenoten heeft Jos Ahlers wel een optimistisch beeld van de toekomst en vertrouwt hij erop dat de jongeren van vandaag een positieve bijdrage gaan leveren.
Boek Jos Ahlers voor uw volgende evenement en ervaar de passie die hij brengt tijdens zijn uiterst informatieve lezing over generatiedynamiek in het bedrijfsleven of Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie.
Fotograaf Rob van Wieringen