In 2023 heeft hij samen met Harvard Business School een baanbrekende Case Study gepubliceerd over het innovatielab van Google. Deze studie werpt licht op de essentiële cultuur, methodologieën en processen die noodzakelijk zijn voor organisaties om voortdurend te blijven innoveren. (Link) De bevindingen onthullen dat innovatie niet voortkomt uit toevalligheden, maar eerder het resultaat is van diverse, voortdurende experimenten die gestructureerd en voorspelbaar worden uitgevoerd in de gehele organisatie.
Om innovatie toegankelijk te maken voor iedereen, heeft hij ‘The Innovation ScorecardTM’ ontwikkeld, een methodologie die leiders direct inzicht biedt in alle mogelijke kansen voor innovatie binnen hun organisatie.
Chris is recentelijk verschenen als spreker bij prominente evenementen zoals de Verenigde Naties in Wenen, het CEO-congres van Arizona’s Technology Council, en fungeert ook als gastdocent bij The European Institute of Innovation for Sustainability in Rome.
Na zijn stage bij Apple heeft Chris bedrijfskunde gestudeerd in Londen, gevolgd door verdere studies in Innovatie, Leiderschap en Design Thinking aan vooraanstaande instellingen zoals Harvard en Stanford in de Verenigde Staten.